Veröffentlichungen in Journals


Prof. Dr. Dr. h.c. mult. Christian Homburg ist vom Handelsblatt-Ranking Betriebswirtschaftslehre 2012 im Bereich „Top 250 Forscher Lebenswerk“ als forschungsstärkster BWL-Professor in Deutschland ausgezeichnet worden. Außerdem wurde er von der American Marketing Association als forschungsstärkster Marketing Forscher zwischen 2010 und 2014 ausgezeichnet. Die aktuellen Veröffentlichungen unseres Lehrstuhls können Sie der folgenden Liste entnehmen oder über die Links zu den einzelnen Journals einsehen.

Downloads Veröffentlichungsverzeichnis

-Das Veröffentlichungsverzeichnis auf deutsch finden Sie hier.

-Die englischsprachige Version finden Sie im CV von Christian Homburg.

 

 

Ausgewählte englischsprachige Journals (A+/A)

Journal of Marketing
Journal of Marketing Research
Journal of Consumer Research
Strategic Management Journal
Journal of the Academy of Marketing Science
International Journal of Research in Marketing
Journal of International Marketing

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Artikel in englischsprachigen Fachzeitschriften

Journal of Marketing (VHB-Einstufung A+)


Ch. Homburg, S. Hohenberg (2016), Motivating Sales Reps for Innovation Selling in Different Cultures,  Journal of Marketing, 80, 2, 101-120.

Ch. Homburg, M. Schwemmle, C. Kuehnl (2015), New Product Design: Concept, Measurement, and Consequences, Journal of Marketing, 79, 3, 41-56.

Ch. Homburg, J. Vollmayr, A. Hahn (2014), Firm Value Creation Through Major Channel Expansions: Evidence from an Event Study in the United States, Germany, and China, Journal of Marketing, 78, 3, 38-61.

Ch. Homburg,  H. Wilczek, A. Hahn (2014), Looking Beyond the Horizon: How to Approach the Customers' Customers in Business-to-Business Markets, Journal of Marketing, 78, 5, 58-77.

Ch. Homburg, M. Stierl, T. Bornemann (2013), Corporate Social Responsibility in Business-to-Business Markets — How Organizational Customers Account for Supplier CSR Engagement, Journal of Marketing, 77, 11, 54-72.

Ch. Homburg, O. Jensen, A. Hahn (2012), How to Organize Pricing? Vertical Delegation and Horizontal Dispersion of Pricing Authority. Journal of Marketing, 76, 9,  49 –69.

Ch. Homburg, M. Artz, J. Wieseke (2012), Marketing Performance Measurement Systems: Does Comprehensiveness Really Improve Performance?, Journal of Marketing, 76, 3, 56-77.

Ch. Homburg, M. Klarmann, S. Staritz (2012), Downsizing at the Interface with the Customer: The Role of Customer Uncertainty and Downsizing Communication, Journal of Marketing, 76, 3, 112-130.

Ch. Homburg,  M. Müller, M. Klarmann (2011), When Should the Customer Really Be King? On the Optimum Level of Salesperson Customer Orientation in Sales Encounters, Journal of Marketing, 75, 2, 55-74.

Ch. Homburg, V. Steiner, D. Totzek (2009), Managing Dynamics in a Customer Portfolio, Journal of Marketing, 73, 5, 70-89.

Ch. Homburg, J. Wieseke, T. Bornemann (2009), Implementing the Marketing Concept at the Employee-Customer Interface: The Role of Customer Need Knowledge, Journal of Marketing, 73, 4, 64-81.

Ch. Homburg, J. Wieseke, W. D. Hoyer (2009), Social Identity and the Service-Profit Chain, Journal of Marketing, 73, 2, 38-54.

Ch. Homburg, M. Droll, D. Totzek (2008), Customer Prioritization: Does It Pay Off and How Should It Be Implemented?, Journal of Marketing, 72, 5, 110-130.

X. Luo, Ch. Homburg, (2008), Satisfaction, Complaint, and the Stock Value Gap, Journal of Marketing, 72, 4, 29-43.

Ch. Homburg, O. Jensen, H. Krohmer (2008), Configurations of Marketing and Sales: A Taxonomy, Journal of Marketing, 72, 2, 133-154.

Ch. Homburg, M. Grozdanovic, M. Klarmann (2007), Responsiveness to Customers and Competitors: The Role of Affective and Cognitive Organizational Systems, Journal of Marketing, 71, 3, 18-38.

Ch. Homburg, O. Jensen (2007), The Thought Worlds of Marketing & Sales: Which Differences Make a Difference?, Journal of Marketing,71, 3, 124-142.

X. Luo, Ch. Homburg (2007), Neglected Outcomes of Customer Satisfaction, Journal of Marketing, 71, 2, 133-149.

Ch. Homburg, N. Koschate, W. Hoyer (2006), The Role of Cognition and Affect in the Formation of Customer Satisfaction – A Dynamic Perspective, Journal of Marketing, 70, 3, 21-31.

Ch. Homburg, A. Fürst (2005), How Organizational Complaint Handling Drives Customer Loyalty: An Analysis of the Mechanistic and the Organic Approach, Journal of Marketing, 69, 3, 95-114.

Ch. Homburg, N. Koschate, W. D. Hoyer (2005), Do Satisfied Customers Really Pay More? A Study of the Relationship Between Customer Satisfaction and Willingness to Pay, Journal of Marketing, 69, 2, 84-96.

Ch. Homburg, M. Bucerius (2005), A Marketing Perspective on Mergers and Acquisitions: How Marketing Integration Affects Postmerger Performance, Journal of Marketing, 69, 1, 95-113.

Ch. Homburg, W. Hoyer, M. Fassnacht (2002), Service Orientation of a Retailer’s Business Strategy: Dimensions, Antecedents and Performance Outcomes, Journal of Marketing, 66, 4, 86-101.

Ch. Homburg, J. P. Workman, O. Jensen (2002), A Configurational Perspective on Key Account Management, Journal of Marketing, 66, 2, 38-61.

J. Cannon, Ch. Homburg (2001), Buyer-Supplier Relationships and Customer Firm Costs, Journal of Marketing, 65, 1, 29-43.

S. Kuester, Ch. Homburg, T. Robertson (1999), Retaliatory Behavior to New Product Entry, Journal of Marketing, 63, 4, 90-106.

Ch. Homburg, J. P. Workman, Jr., H. Krohmer (1999), Marketing's Influence Within the Firm, Journal of Marketing, 63, 2, 1-17.

J. Workman, Ch. Homburg, K. Gruner (1998), Marketing Organization: An Integrative Framework of Dimensions and Determinants, Journal of Marketing, 62, 3, 21-41.

 

Journal of Marketing Research (VHB-Einstufung A+)


Ch. Homburg, L. Ehm, M. Artz (2015), Measuring and Managing Consumer Sentiment in an Online Community Environment, Journal of Marketing Research, 52, 5, 629-641.

Ch. Homburg, A. Hahn, T. Bornemann, P. Sandner (2014), The Role of Chief Marketing Officers for Venture Capital Funding: Endowing New Ventures with Marketing Legitimacy, Journal of Marketing Research, 51, 5, 625-644.

Ch. Homburg, M. Klarmann,  M. Reimann, O. Schilke (2012), What drives Key Informant Accuracy?, Journal of Marketing Research, 49, 8, 594-608.

X. Luo, Ch. Homburg, J. Wieseke (2010), Customer Satisfaction, Analyst Stock Recommendations, and Firm Value, Journal of Marketing Research, 47, 6, 1041-1058.

Ch. Homburg, Ch. Pflesser (2000), A Multiple Layer Model of Market-Oriented Organizational Culture: Measurement Issues and Performance Outcomes, Journal of Marketing Research, 37, 4, 449-462.

Ch. Homburg (1991), Cross-Validation and Information Criteria in Causal Modeling, Journal of Marketing Research, 28, 2, 137-144.

 

Journal of Consumer Research (VHB-Einstufung A+)


T. Bornemann, Ch. Homburg (2011), Psychological Distance and the Dual Role of Price, Journal of Consumer Research, 38, 3, 490-504.

 

Strategic Management Journal (VHB-Einstufung A)


A.Vomberg, Ch. Homburg, T. Bornemann (2015), Talented People and Strong Brands: The Contribution of Human Capital and Brand Equity to Firm Value, Strategic Management Journal, 36, 2122-2131.

Ch. Homburg, M. Bucerius (2006), Is Speed of Integration Really a Success Factor of Mergers and Acquisitions? An Analysis of the Role of Internal and External Relatedness, Strategic Management Journal, 27, 347-367.

Ch. Homburg, H. Krohmer, J. Workman (1999), Strategic Consensus and Performance: The Role of Strategy Type and Market-Related Dynamism, Strategic Management Journal, 20, 4, 339-357.

 

Journal of the Academy of Marketing Science (VHB-Einstufung A)


Ch. Homburg, D. Jozic, C. Kühnl (2015), Customer experience management: toward implementing an evolving marketing concept, Journal of the Academy of Marketing Science, DOI 10.1007/s11747-015-0460-7 online.

Ch. Homburg, A.Vomberg, M. Enke, P. H. Grimm (2015), The Loss of the Marketing Department’s Influence Within the Firm: Is It Really Happening? And why Worry?, Journal of the Academy of Marketing Science, 43, 1, 1-13.

R. Gruner, Ch. Homburg, B. Lukas (2014), Firm-hosted online brand communities and new product success,  Journal of the Academy of Marketing Science, 42, 1, 29-48.

Ch. Homburg, T. Bornemann, M. Kretzer (2014), Delusive Perception - Antecedents and Consequences of Salespeople's Misperception of Customer Commitment, Journal of the Academy of Marketing Science, 42, 2, 137-153.

Ch. Homburg, A. Fürst, T. Ehrmann, E. Scheinker (2013), Incumbents‘ Defense Strategies: A Comparison of Deterrence and Shakeout Strategy Based on Evolutionary Game Theory, Journal of the Academy of Marketing Science, 41, 2, 185-205.

X. Luo, J. Wieseke, Ch. Homburg (2012), Incentivizing CEOs to Build Customer- and Employee-Firm Relations for Higher Customer Satisfaction and Firm Value, Journal of the Academy of Marketing Science, 40, 6, 745-758.

Ch. Homburg, A. Fürst, C. Kühnl (2012), Ensuring International Competitiveness: A Configurative Approach to Foreign Marketing Subsidiaries, Journal of the Academy of Marketing Science, 40, 2, 290-312.

Ch. Homburg, M. Müller, M. Klarmann (2011), When does Salespeople’s Customer Orientation lead to Customer Loyalty? The Differential Effects of Relational and Functional Customer Orientation, Journal of the Academy of Marketing Science, 39, 795-812.

Ch. Homburg, J. Wieseke, B. Lukas, S. Mikolon (2011), When Salespeople Develop Negative Headquaters Stereoptypes: Performance Effects and Managerial Remedies, Journal of the Academy of Marketing Science, 39, 5, 664-682.

Ch. Homburg, A. Fürst, J. Prigge (2010), A Customer Perspective on Product Eliminations: How the Removal of Products Affects Customers and Business Relationships, Journal of the Academy of Marketing Science, 38, 5, 531-549.

Ch. Homburg, A. Fürst, N. Koschate (2010), On the Importance of Complaint Handling Design: A Multi-Level Analysis of the Impact in Specific Complaint Situations, Journal of the Academy of Marketing Science, 38, 3, 265-287.

Ch. Homburg, J. Wieseke, C. Kühnl (2010), Social Influence on Salespeople’s Adoption of Sales Technology: A Multilevel Analysis, Journal of the Academy of Marketing Science, 38, 2, 159-168.

Ch. Homburg, T. Bornemann, D. Totzek (2009), Preannouncing Pioneering versus Follower Products: What Should the Message be? Journal of the Academy of Marketing Science, 37, 3, 310-327.

J. Wieseke, Ch. Homburg, N. Lee (2008), Understanding the adoption of new brands through salespeople: a multilevel framework, Journal of the Academy of Marketing Science, 36, 2, 278-291.

Ch. Homburg, A. Fürst (2007), See No Evil, Hear No Evil, Speak No Evil:  A Study of Defensive Organizational Behavior towards Customer Complaints, Journal of the Academy of Marketing Science, 35, 4, 523-536.

Ch. Homburg, W. Hoyer, R. Stock-Homburg (2007), How to Get Lost Customers Back? A Study of Antecedents of Relationship Revival, Journal of the Academy of Marketing Science, 35, 4, 461-474.

Ch. Homburg, W. Hoyer, N. Koschate (2005), Customers’ Reactions to Price Increases: Do Customer Satisfaction and Perceived Motive Fairness Matter?, Journal of the Academy of  Marketing Science, 33, 1, 36-49.

Ch. Homburg, R. Stock (2004), The Link Between Salespeople’s Job Satisfaction and Customer Satisfaction in a Business-to-Business Context: A Dyadic Analysis, Journal of the Academy of Marketing Science, 32, 2, 144-158.

J. Workman, Ch. Homburg, O. Jensen (2003), Intraorganizational Determinants of Key Account Management Effectiveness, Journal of the Academy of Marketing Science, 31, 1, 3-21.

Ch. Homburg (2003), Publishing Processes in the Academic Marketing Discipline in the United States: A German Perspective, Journal of the Academy of Marketing Science, 31, 3, 348-350.

Ch. Homburg, J. Workman, O. Jensen (2000), Fundamental Changes in Marketing Organization: The Movement Toward a Customer-Focused Organizational Structure, Journal of the Academy of Marketing Science, 28, 4, 459-478.

 

International Journal of Research in Marketing (VHB-Einstufung A)


S. Kuester, Ch. Homburg, A. Hildesheim (2016), The catbird seat of the sales force: How sales force integration leads to new product success, International Journal of Research in Marketing, online 10.1016/j.ijresmar.2016.08.008.

Ch. Homburg, S. Alavi, T. Rajab, J. Wieseke (2016), The Contingent Roles of R&D-Sales versus R&D-Marketing  Cooperation in New-Product Development of Business-to-Business Firms, International Journal of Research in Marketing , online 10.1016/j.ijresmar.2016.05.008.

J. Prigge, B. Dietz, Ch. Homburg, J. L. Burton, W. Hoyer  (2015), Patient Empowerment: A Cross-Disease Exploration of Antecedents and Consequences , International Journal of Research in Marketing, 32, 375-386.

Ch. Homburg, M. Klarmann, J. Schmitt (2010), Brand Awareness in business markets: When is it related to firm performance?, International Journal of Research in Marketing, 27, 3, 201-212.

H. Baumgartner, Ch. Homburg (1996), Applications of Structural Equation Modeling in Marketing and Consumer Research: A Review, International Journal of Research in Marketing, 13, 2, 139-161.

 

Journal of Product Innovation Management(VHB-Einstufung A)


T. Bornemann,  L. Schöler, Ch. Homburg  (2014), In the Eye of the Beholder? The Effect of Product Appearance on Shareholder Value, Journal of Product Innovation Management, 32, 5, 704-715.

S. Kuester, Ch. Homburg, S. Hess (2012), Externally Directed and Internally Directed Market Launch Management: The Role of Organizational Factors in Influencing New Product Success,  Journal of Product Innovation Management, 12, 29, 38-52.

 

Accounting, Organizations and Society (VHB-Einstufung A)


M. Artz, Ch. Homburg, T. Rajab (2012), Performance Measurement System Design and Functional Strategic Decision Influence: The Role of Performance Measure Properties, Accounting, Organizations and Society, 37, 7, 445-460.

 

Journal of Business Research (VHB-Einstufung B)


Ch. Homburg, C. Kühnl (2015), Is the more always better? A comparative study of integration practices in new product and new service development, Journal of Business Research, 67, 7, 1360-1367.

Ch. Homburg, J. Allmann, M. Klarmann (2014), Internal and  External Price Search in Industrial Buying: The Moderating Role of Customer Satisfaction, Journal of Business Research, 67,8, 1581-1588.

Ch. Homburg, D. Totzek, M. Krämer (2014), How price complexity takes its toll: The neglected role of a simplicity bias and fairness in price evaluations, Journal of Business Research, 67,7, 1114-1122.

Ch. Homburg, H. Krohmer, J. P. Workman (2004), A Strategy Implementation Perspective of Market Orientation, Journal of Business Research, 57, 12, 1331-1340.

H. Krohmer, Ch. Homburg, J. Workman (2002), Should Marketing be Cross-Functional? Conceptual Development and International Empirical Evidence, Journal of Business Research, 55, 6, 451-465.

Ch. Homburg, B. Rudolph (2001), Customer Satisfaction in Industrial Markets: Dimensional and Multiple Role Issues, Journal of Business Research, 52, 1, 15-33.

K. Gruner, Ch. Homburg (2000), Does Customer Interaction Enhance New Product Performance?, Journal of Business Research, 49, 1, 1-14.

W. Gaul, Ch. Homburg (1988), The Use of Data Analysis Techniques by German Market Research Agencies, Journal of Business Research, 17, 1, 67-79.

 

Journal of International Marketing (VHB-Einstufung B)


Ch. Homburg, J. Prigge (2014), Exploring Subsidiary Desire for Autonomy – A Conceptual Framework and Empirical Findings, Journal of International Marketing, 22, 4 21-43.

Ch. Homburg, J. Cannon, H. Krohmer, I. Kiedaisch (2009), Governance of International Business Relationships: A Cross-Cultural Study on Alternative Governance Modes, Journal of International Marketing, 17, 3, 1-20.

Ch. Homburg, S. Kuester, N. Beutin, A. Menon (2005), Determinants of Customer Benefits in Business-to-Business Markets: A Cross-Cultural Comparison, Journal of International Marketing, 13, 3, 1-31.

Ch. Homburg, H. Krohmer, J. Cannon, I. Kiedaisch (2002), Customer Satisfaction in Transnational Buyer-Supplier Relationships, Journal of International Marketing, 10, 4, 1-29.

 

Psychology & Marketing (VHB-Einstufung B)


Ch. Homburg, N. Koschate-Fischer, C. Wiegner (2012), Customer Satisfaction and Elapsed Time since Purchase as Drivers of Price Knowledge, Psychology & Marketing, 29, 2, 76-86.

Ch. Homburg, N. Koschate, D. Totzek (2010), How Price Increases Affect Future Purchases: The Role of Mental Budgeting, Income, and Framing, Psychology & Marketing, 27, 1, 36-53.

Ch. Homburg, R. Stock (2005), Exploring the Conditions Under Which Salesperson Work Satisfaction Can Lead to Customer Satisfaction, Psychology & Marketing, 22, 5, 393-421.

Ch. Homburg, A. Giering (2001), Personal Characteristics as Moderators of the Relationship Between Customer Satisfaction and Loyalty – An Empirical Analysis, Psychology & Marketing, 18, 1, 43-66.

 

British Journal of  Management


C. Kühnl, A. Fürst, Ch. Homburg, M. Staritz (2016), Toward a Differentiated Understanding of the Value-Creation Chain, British Journal of Management, Vol. 0, 1–20; DOI: 10.1111/1467-8551.12206.

 

Statistical Papers


Ch. Homburg, A. Dobratz (1992), Covariance Structure Analysis via Specification Searches, Statistical Papers, 33, 2, 119-142.

 

Journal of Business-to-Business Marketing (VHB-Einstufung C)


A. Menon, Ch. Homburg, N. Beutin (2005), Understanding Customer Value in Business-to Business Relationships, Journal of Business-to-Business Marketing, 12, 2, 1-38.

Ch. Homburg, A. Giering, A. Menon (2003), Relationship Characteristics as Moderators of the Satisfaction-Loyalty Link: Findings in a Business-to-Business Context, Journal of Business-to-Business Marketing, 10, 3, 35-62.

Ch. Homburg, M. Fassnacht, C. Günther (2003), The Role of Soft Factors in Implementing a Service-Oriented Strategy in Industrial Marketing Companies, Journal of Business-to-Business Marketing, 10, 2, 23-51.

Ch. Homburg, J. Schneider, M. Fassnacht (2003), Opposites Attract, but Similarity Works: A Study of Interorganizational Similarity in Marketing Channels, Journal of Business-to-Business Marketing, 10, 1, 31-52.

Ch. Homburg, S. Kuester (2001), Towards an Improved Understanding of Industrial Buying Behavior: Determinants of the Number of Suppliers, Journal of Business-to-Business Marketing, 8, 2, 5-33.

Ch. Homburg, B. Garbe (1999), Towards an Improved Understanding of Industrial Services: Quality Dimensions and Their Impact on Buyer-Seller Relationships, Journal of Business-to-Business Marketing, 6, 2, 39-71.

Ch. Homburg (1998), On Closeness to the Customer in Industrial Markets, Journal of Business-to-Business Marketing, 4, 4, 35-72.

 

Journal of Market-Focused Management


J. Becker, Ch. Homburg  (1999), Market-Oriented Management: A Systems-Based Perspective, Journal of Market-Focused Management, 4, 1, 17-41.

 

 

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Artikel in deutschsprachigen, referierten Zeitschriften

ZfB – Zeitschrift für Betriebswirtschaft (VHB-Einstufung B)


Ch. Homburg, M. Artz, S. Seifried (2009), Der Einfluss von Neuproduktvorankündigungen auf den Shareholder Value - eine empirische Untersuchung,  ZfB - Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 6/2009, 751-779.

Ch. Homburg, A. Fürst (2008), Gutenbergs Werk aus Sicht der heutigen Marketing-Forschung, ZfB - Zeitschrift für Betriebswirtschaft, Sonderheft 5/2008, 17-50.

Ch. Homburg, M. Bucerius (2005), Integrationsdauer von Marketing- und Vertriebs-ressourcen als Erfolgsfaktor von Fusionen und Akquisitionen?, ZfB - Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 75, 6, 595-630.

Ch. Homburg, N. Koschate (2005), Behavioral Pricing – Forschung im Überblick, Teil 2, ZfB - Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 75, 5, 501-524.

Ch. Homburg, N. Koschate (2005), Behavioral Pricing – Forschung im Überblick, Teil 1, ZfB - Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 75, 4, 383-423

S. Kuester, Ch. Homburg, T. Robertson, H. Schäfer (2001), Verteidigungsstrategien gegen neue Wettbewerber – Bestandsaufnahme und empirische Untersuchung, Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 71, 10,1191-1215.

Ch. Homburg, R. Stock (2001), Der Zusammenhang zwischen Mitarbeiter- und Kundenzufriedenheit – Eine dyadische Analyse, Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 71, 7, 789-806.

Ch. Homburg, O. Jensen (2000), Kundenorientierte Vergütungssysteme: Voraussetzungen, Verbreitung, Determinanten, Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 70, 1, 55-74.

Ch. Homburg, B. Garbe (1999), Industrielle Dienstleistungen: Auswirkungen auf die Geschäftsbeziehungen und Faktoren für ein erfolgreiches Management, Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 69, 8, 847-865.

K. Gruner, Ch. Homburg (1999), Innovationserfolg durch Kundeneinbindung: Eine empirische Untersuchung,  Zeitschrift für Betriebswirtschaft, ZfB-Ergänzungsheft, 69, 1, 119-141.

Ch. Homburg, K. Gruner, G. Hocke (1997), Entwicklungslinien der Marketingorganisation - Eine empirische Untersuchung im produzierenden Gewerbe, Zeitschrift für Betriebswirtschaft, ZfB-Ergänzungsheft 67, 1, 91-116.

Ch. Homburg, B. Garbe (1996), Industrielle Dienstleistungen - Bestandsaufnahme und Entwicklungsrichtungen, Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 66, 3, 253-282.

Ch. Homburg, H. Baumgartner (1995), Die Kausalanalyse als Instrument der Marketingforschung: Eine Bestandsaufnahme, Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 65, 10, 1091-1108.

Ch. Homburg (1995), Single Sourcing, Double Sourcing, Multiple Sourcing ...? - Ein ökonomischer Erklärungsansatz, Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 65, 8, 813-834 (nochmals abgedruckt in: Signale aus der Wissenschaftlichen Hochschule für Unternehmensführung, WHU, Otto-Beisheim-Hochschule, 1995, 10, 2, 25-33 sowie in gekürzter Fassung in: Logistik heute, 1995, 17, 12, 52-54).

Ch. Homburg (1995), Closeness to the Customer in Industrial Markets, Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 65, 3, 309-331.

Ch. Homburg, W. Demmler (1994), Instrumente zur Unternehmensstraffung und -sanierung, Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 64, 12, 1591-1607.

Ch. Homburg, S. Sütterlin (1992), Strategische Gruppen: Ein Survey, Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 62, 6, 635-662.

I. Böckenholt, Ch. Homburg (1990), Ansehen, Karriere oder Sicherheit? Entscheidungskriterien bei der Stellenwahl von Führungsnachwuchs in Großunternehmen, Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 60, 11, 49-71.

 

ZfbF - Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung (VHB-Einstufung B)


 

Ch. Homburg, M. Artz, J. Wieseke, B. Schenkel (2008), Gestaltung und Erfolgsauswirkungen der Absatzplanung: Eine branchenübergreifende empirische Analyse,  Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 60, 8, 634-670.

Ch. Homburg (2007), Betriebswirtschaftslehre als empirische Wissenschaft - Bestandsaufnahme und Empfehlungen, Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 56, 7, 27-60.

Ch. Homburg, M. Fassnacht, C. Günther (2002), Erfolgreiche Umsetzung dienstleistungsorientierter Strategien von Industriegüterunternehmen, Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 54, 6, 487-508.

Ch. Homburg, Ph. Kebbel (2001), Komplexität als Determinante der Wahrnehmung von Dienstleistungsqualität, Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 53, 8, 478-499.

Ch. Homburg, H. Werner (1998), Situative Determinanten relationalen Beschaffungsverhaltens, Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 50, 11, 979-1009.

Ch. Homburg, A. Dobratz (1991), Iterative Modellselektion in der Kausalanalyse, Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung, 43, 3, 213-237 (nochmals abgedruckt in: Hildebrandt, L., Homburg, Ch. (1998, Hrsg.), Die Kausalanalyse, 447-474, Schäffer Poeschel Verlag, Suttgart).

 

DBW – Die Betriebswirtschaft (VHB-Einstufung C)


 

Ch. Homburg, M. Klarmann (2009), Multi Informant-Designs in der empirischen betriebswirtschaftlichen Forschung, Die Betriebswirtschaft, 69, 2, 147-171.

Ch. Homburg, O. Schilke, M. Reimann (2009), Triangulation von Umfragedaten in der Marketing- und Managementforschung, Die Betriebswirtschaft, 69, 2, 173 - 193.

Ch. Homburg, A. Fürst (2007), Beschwerdeverhalten und Beschwerdemanagement: Eine Bestandsaufnahme der Forschung und Agenda für die Zukunft, DBW - Die Betriebswirtschaft, 67, 1, 41-74.

Ch. Homburg, M. Klarmann, (2006), Die Kausalanalyse in der betriebswirtschaftlichen Forschung - Problemfelder und Anwendungsempfehlungen, DBW - Die Betriebswirtschaft, 66, 6, 727-748.

Ch. Homburg, R. Stock, S. Kühlborn (2005), Die Vermarktung von Systemen im Industriegütermarketing, DBW – Die Betriebswirtschaft, 65, 6, 537-562.

Ch. Homburg, H. Krohmer (2004), Die Fliegenpatsche als Instrument des wissenschaftlichen Dialogs, DBW – Die Betriebswirtschaft, 64, 5, 626-631.

Ch. Homburg, N. Koschate (2003), Kann Kundenzufriedenheit negative Reaktionen auf Preiserhöhungen abschwächen?, DBW – Die Betriebswirtschaft, 63, 6, 619-634.

Ch. Homburg, Ph. Kebbel (2001), Involvement als Determinante der Qualitätswahrnehmung von Dienstleistungen, DBW – Die Betriebswirtschaft, 61, 1, 42-59.

Ch. Homburg, J. Weber, J.T. Karlshaus, R. Aust (2000), Interne Kundenorientierung der Kostenrechnung? Ergebnisse einer empirischen Untersuchung in deutschen Industrieunternehmen, DBW - Die Betriebswirtschaft, 60, 2, 241-256.

Ch. Homburg, H. Krohmer, J. Workman (2000), Machtstrukturen in Unternehmen: Bestandsaufnahme und systematische Erklärungsansätze für den Marketingbereich,  DBW - Die Betriebswirtschaft, 60, 1, 78 – 96.

Ch. Homburg, A. Giering, F. Hentschel (1999), Der Zusammenhang zwischen Kundenzufriedenheit und Kundenbindung, DBW - Die Betriebswirtschaft, 59, 2, 173-195.

Ch. Homburg, I. Kiedaisch (1999), Die Qualität internationaler Geschäftsbeziehungen: Theoretische Überlegungen und empirische Befunde, DBW - Die Betriebswirtschaft, 59, 1, 22-43.

K. Gruner, B. Garbe, Ch. Homburg (1997), Produkt- und Key-Account-Management als objektorientierte Formen der Marketingorganisation, DBW - Die Betriebswirtschaft, 57, 2, 234-251.

Ch. Homburg, H. Werner, M. Englisch (1997), Kennzahlengestütztes Benchmarking im Beschaffungsbereich: Konzeptionelle Aspekte und empirische Befunde, DBW - Die Betriebswirtschaft, 57, 1, 48-64.

 

Marketing - Zeitschrift für Forschung und Praxis (VHB-Einstufung C)


 

Ch. Homburg, N. Koschate (2004), Wie reagieren Kunden auf Preiserhöhungen? Eine Untersuchung zur Rolle von wahrgenommener Fairness des Preisanstiegs und Kundenzufriedenheit, Marketing – Zeitschrift für Forschung und Praxis, 26, 4, 316-329.

Ch. Homburg, F. Sieben, R. Stock (2004), Einflussgrößen des Kundenrückge-winnungserfolgs, Marketing – Zeitschrift für Forschung und Praxis, 26, 1, 25-41.

Ch. Homburg, M. Fassnacht, C. Günther (2002), Einflussgrößen der Dienstleistungs-orientierung von Industriegüterunternehmen, Marketing – Zeitschrift für Forschung und Praxis, 24, 4, 253-263.

Ch. Homburg, R. Stock (2002), Führungsverhalten als Einflussgröße der Kundenorientierung von Mitarbeitern: Ein dreidimensionales Konzept, Marketing – Zeitschrift für Forschung und Praxis, 24, 2, 123-137.

Ch. Homburg, H. Schäfer (2002), Die Erschließung von Kundenpotenzialen durch Cross-Selling: Konzeptionelle Grundlagen und empirische Ergebnisse, Marketing - Zeitschrift für Forschung und Praxis, 24, 1, 7-26.

Ch. Homburg, A. Giering (1996), Konzeptualisierung und Operationalisierung komplexer Konstrukte - Ein Leitfaden für die Marketingforschung, Marketing - Zeitschrift für Forschung und Praxis, 18, 1, 5-24 (nochmals abgedruckt in: Hildebrandt, L., Homburg, Ch. (1998, Hrsg.), Die Kausalanalyse, 111-146, Schäffer Poeschel Verlag, Suttgart).

Ch. Homburg, H. Baumgartner (1995), Beurteilung von Kausalmodellen: Bestandsaufnahme und Anwendungsempfehlungen, Marketing - Zeitschrift für Forschung und Praxis, 17, 3, 162-176; (nochmals abgedruckt in: Hildebrandt, L., Homburg, Ch. (1998, Hrsg.), Die Kausalanalyse, 343-369, Schäffer Poeschel Verlag, Suttgart).

Ch. Homburg, S. Sütterlin (1990), Kausalmodelle in der Marketingforschung, Marketing - Zeitschrift für Forschung und Praxis, 12, 3, 181-192.

 

Die Unternehmung


 

Ch. Homburg, O. Jensen, M. Richter (2006), Die Kaufverhaltensrelevanz von Marken im Industriegüterbereich, Die Unternehmung, 60, 4, 281-296.

Ch. Homburg, S. Kühlborn, R. Stock (2005), Systemanbieterstrategien im Industriegütermarketing: Eine Untersuchung der Erfolgsfaktoren, Die Unternehmung, 59, 5, 385-405.

Ch. Homburg, R. Stock (2001), Der Zusammenhang zwischen Mitarbeiter- und Kundenzufriedenheit – Bestandsaufnahme und Entwicklung eines theoretischen Bezugsrahmens, Die Unternehmung, 55, 6, 377-400.

Ch. Homburg (2001), Der Selbstfindungsprozess des Controlling: Einige Randbemerkungen aus der Marketing-Perspektive, Die Unternehmung, 55, 6, 425-430.

M. Fassnacht, Ch. Homburg (2001), Deutschsprachige Dienstleistungsforschung im internationalen Vergleich, Die Unternehmung, 55, 4/5, 279-294.

Ch. Homburg, H. Krohmer, J. Workman (2000), Strategischer Konsens: Konzeptualisierung und empirische Untersuchung eines komplexen Erfolgsfaktors, Die Unternehmung, 54, 5, 351-370.

 

Zeitschrift für Planung


 

Ch. Homburg, Jürgen Weber, René Aust, Stefan Frank (2000), Management Accounting Follows Strategy? Zur Strategieabhängigkeit der Kostenrechnung, Zeitschrift für Planung, 11, 3, 307-328.

Ch. Homburg (1990), Strategieformulierung mit Hilfe von SPACE, Zeitschrift für Planung, 1, 1, 51-67.

 

Artikel in sonstigen  Zeitschriften


 

Ch. Homburg, J. Vollmayr (2012), Vertriebserfahrung zahlt sich aus, High Potential, 5/6, 22 – 25.

Ch. Homburg, D. Totzek (2011), Das eigene Geschäftsmodell verstehen, Sales Business, 07/07, 18-20.

Ch. Homburg, J. Schmitt (2010), Von Robotern und Emotionen, Harvard Business Manager, 9, 6-9.

Ch. Homburg, D. Totzek, M. Droll (2010), All customers are equal, but some are more equal. Should firms prioritize their customers?, GfK MIR, 2, 1, 17-25.

Ch. Homburg, M. Staritz, S. Bingemer (2008), Was Produkte unverwechselbar macht, Harvard Business Manager, 12, 34-59.

Ch. Homburg (2008), Sales Excellence – Merkmale und Entwicklungstendenzen, Ratio, 14, 6, 5-8.

Ch. Homburg, T. Lüers (2008), So steigert das Marketing den Unternehmenswert, Absatzwirtschaft, 3, 46-50.

Ch. Homburg, T. Fargel (2006), Neue Kunden systematisch gewinnen, Harvard Business Manager, 10, 94-110. Der Artikel ist 2007 zusätzlich in der ungarischen Ausgabe des Harvard Business Manager, 55-65 erschienen.

Ch. Homburg, B. Dietz (2006), Patientenmündigkeit – Ausprägung und Einfluss auf das Arzt-Patienten-Verhältnis, Pharm. Ind. 68, 3, 288-293.

Ch. Homburg, B. Schenkel (2006), Gute Planung steigert den Firmenerfolg, Sales Business, 1/2, 20-23.

Ch. Homburg, B. Dietz (2005), Der mündige Patient: eine Standortbestimmung, Pharma-Marketing-Journal, 5, 150-153.

Ch. Homburg, P. Klenk (2005), Vertriebsstark in die Zukunft, Genossenschaften in Baden, 3, 12-18.

Ch. Homburg (2005), Die Profilbildung erfolgt über die Forschung, Absatzwirtschaft, 3, 50-51.

Ch. Homburg, P. Klenk (2005), Sales Excellence – Der Weg zu mehr Markterfolg, Geno, 3, 19-24.

Ch. Homburg, O. Jensen, A. Fürst (2004), Key-Account-Management: Lieber früh auditieren als zu spät reparieren, Absatzwirtschaft, 12, 52-58.

Ch. Homburg, O. Jensen, A. Fürst (2004), Entscheidungsträger systematisch entlarven, acquisa, 52, 10, 62-65.

Ch. Homburg, M. Klarmann (2004), Betriebswirtschaftliche Auswirkungen möglicher Veränderungen der Honorarsituation in Verlagen als Folge der Urheberrechtsnovel-lierung, ZUM – Zeitschrift für Urheber- und Medienrecht, 48, 10, 704-708.

Ch. Homburg, O. Jensen, A. Fürst (2004), Vom Chef-Verkäufer zum Systemmanager, Sales Business, 13, 9, 26-29.

Ch. Homburg, A. Fürst, M. Richter (2004), Erheblicher Optimierungsbedarf, MARKENARTIKEL: Die Zeitschrift für Markenführung, 66, 4, 30-35.

Ch. Homburg, M. Bucerius (2004), Martkorientierte Post Merger Integration, M&A Mergers and Acquisitions, 4, 153-161.

Ch. Homburg, M. Bucerius (2004), Viele Fusionen scheitern, weil Kunden abwandern, Genossenschaftsblatt, 4, 19-22.

 

Ch. Homburg, M. Bucerius (2004), Fusionen und Akquisitionen: Das Ende der Kundenbindung?, Absatzwirtschaft, 3, 50-53.

Ch. Homburg, A. Fürst, F. Sieben (2003), Kundenrückgewinnung: Willkommen zurück!, Harvard Business Manager, 12, 57-67.

Ch. Homburg, R. Schulze Wehninck (2003), Kundenorientierte Mitarbeiter als zentraler Erfolgsfaktor, AWA Aktueller Wirtschaftsdienst für Apotheker, 28, 22, 8-11.

Ch. Homburg, B. Schenkel (2003), Industrielle Dienstleistungen – nur durch systematisches Management ein Erfolg!, Service Today, 17, 5, 11-13.

Ch. Homburg, A. Fürst (2003), Ernstfall Beschwerde: Relevanz eines professionellen Beschwerdemanagements, MARKENARTIKEL: Die Zeitschrift für Markenführung, 65, 5, 12-18 und 44-45.

Ch. Homburg, M. Scholl, H. Stephan (2003), Mehrkanal-Vertrieb: Andocken an den Markt, Sales Business, 12, 9, 26-29.

Ch. Homburg, F. Sieben, B. Dietz (2002), Zehn Thesen zu Marketing und Vertrieb – Die Zukunft bestimmt nur der Markt (Teil I), Pharma-Marketing Journal, 3, 103-105.

Ch. Homburg, H. Schäfer, M. Scholl (2002), Wie viele Absatzkanäle kann sich ein Unternehmen leisten?, Absatzwirtschaft, 44, 3, 38-41.

Ch. Homburg, H. Schäfer, M. Scholl (2002), Verschlungene Wege zum Kunden, Logistik Heute, 1-2, 36-38.

Ch. Homburg, H. Schäfer, J. Schneider (2001), Mehr als reine Wiedergutmachung, Logistik Heute, 23, 11, 39-41.

Ch. Homburg, H. Schäfer, J. Schneider (2001), In jeder Hinsicht höchste Präzision, Bankmagazin, 50, 10, 68-70.

Ch. Homburg, H. Schäfer (2001), Zwischen Blindflug und Zahlenfriedhof, Sales Business, 10, 7, 28-31.

Ch. Homburg, H. Schäfer, J. Schneider (2001), Professionelles Beschwerdemanagement – Mehr als reine Wiedergutmachung!, Service Today, 15, 4, 28-32.

Ch. Homburg, R. Stock (2001), Kundenorientiertes Führungsverhalten, Die weichen Faktoren messbar machen, Zeitschrift Führung + Organisation, 70, 1, 13-19.

Ch. Homburg, H. Schäfer, J. Schneider (2001), Modell für optimale Geschäftsbeziehungen, acquisa, 49, 7, 42-44.

Ch. Homburg, N. Beutin (2000), Nutzen geht vor Preis, acquisa, 48, 9, 44-46.

Ch. Homburg, Ch. Günther, M. Fassnacht (2000), Die Industrie muss ihren Service aktiv vermarkten, Absatzwirtschaft, 43, 10, 74-84.

Ch. Homburg, H. Schäfer (2000), Cross-Selling – Aus der Kundenbeziehung mehr herausholen, Harvard Business Manager, 22, 6, 35-44.

Ch. Homburg, J. Schneider, H. Schäfer (2000), Professionelle Kundenpflege, Salesprofi, 9, 10, 24-26.

Ch. Homburg, R. Stock (2000), Kundenorientierung – So werden Sie noch besser, Salesprofi, 9, 9, 56-58.

Ch. Homburg, A. Giering (2000), Kundenzufriedenheit: ein Garant für Kundenloyalität?, Absatzwirtschaft, 43, 1-2, 82-91.

Ch. Homburg, J.T. Karlshaus (1999), Kostenrechnung in mittelständischen und großen Unternehmen – ein Vergleich, krp-Kostenrechnungspraxis, 2, Sonderheft.

Ch. Homburg (1998), Die Rolle der deutschen Betriebswirtschaftslehre im internationalen Vergleich, WiSt (Wirtschaftswissenschaftliches Studium), 27, 8, 386-393 (nochmals abgedruckt in: Lingenfelder, M. (1999, Hrsg.), 100 Jahre Betriebswirtschaftslehre in Deutschland 1898 – 1998, 195-213, Verlag Vahlen, München).

Ch. Homburg, G. Hocke (1998), Change Management durch Reengineering?, Zeitschrift Führung + Organisation, 67, 5, 294-299.

Ch. Homburg, J. Weber, R. Aust, J.T. Karlshaus (1998), Interne Kundenorientierung der Kostenrechnung: Kostenrechner müssen umdenken,  Gabler‘s Magazin, 12, 9, 18-20.

Ch. Homburg, H. Werner (1998), Im Spiegel der Kundenakzeptanz (Teil II), Gabler's Magazin, 12, 9, 34-38.

Ch. Homburg, H. Werner (1998), Im Spiegel der Kundenakzeptanz (Teil I), Gabler's Magazin, 12, 8, 34-37.

Ch. Homburg, J. Weber, J.T. Karlshaus, R. Aust (1998), Kostenrechnung – Das Management als Kunde, Logistik Heute, 20, 11, 58-59.

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Ch. Homburg, F. Hippen, N. Beutin (1998), Kundenbindung durch Zusatzservice, Bank Magazin, 6, 5, 70-71.

Ch. Homburg, D. Daum (1998), Kosten senken und Kundennähe schaffen (Teil IV), Gabler's Magazin, 12, 3, 24-26.

Ch. Homburg, D. Daum (1998), Kosten senken und Kundennähe schaffen (Teil III), Gabler's Magazin, 12, 2, 18-21.

Ch. Homburg, H. Werner (1998), Kundenorientierung in der Praxis: eine ernüchternde Bilanz, Management & Qualität, 33, 2, 14-19.

Ch. Homburg, D. Daum (1998), So senken Sie Kosten und schaffen Kundennähe (Teil II), Gabler's Magazin, 12, 1, 6-10.

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Ch. Homburg, K. Gruner (1997), Innovationen - für und mit Ihren Kunden gestaltet, Gabler's Magazin, 11, 3, 4-9.

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K. Schraudy, H. Werner, Ch. Homburg (1997), Die Methode FCD (Fast Concept Development) - Schnelle und kundenorientierte Konzeptentwicklung, Absatzwirtschaft, 40, 4, 52-59.

M. Geil, Ch. Homburg, H. Werner (1996), Zufriedenheitsmessung mit System, acquisa, 44, 12, 18-23.

Ch. Homburg, J. Becker (1996), Zertifizierung von Qualitätssicherungssystemen nach den Qualitätssicherungsnormen DIN ISO 9000 ff. - Eine kritische Beurteilung, WiSt (Wirtschaftswissenschaftliches Studium), 25, 9, 444-450.

Ch. Homburg, H. Werner (1996), Ein Meßsystem für Kundenzufriedenheit, Absatzwirtschaft, 39, 11, 92-100.

Ch. Homburg, A. Grandinger, H. Krohmer (1996), Efficient Consumer Response (ECR) - Erfolg durch Kooperation mit dem Handel, Absatzwirtschaft, 39, 10, 86-92 (nochmals abgedruckt in: Signale aus der Wissenschaftlichen Hochschule für Unternehmensführung, WHU, Otto-Beisheim-Hochschule, 12, 1, 5-10).

Ch. Homburg (1996), Kundennähe von Industriegüterunternehmen, Signale aus der Wissenschaftlichen Hochschule für Unternehmensführung, WHU, Otto-Beisheim-Hochschule, 11, 1, 67-77.

Ch. Homburg, B. Rudolph (1996), Zufriedene Kunden als Schlüssel zum Unternehmenserfolg, Signale aus der Wissenschaftlichen Hochschule für Unternehmensführung, WHU, Otto-Beisheim-Hochschule, 11, 1, 5-13.

Ch. Homburg, B. Garbe (1996), Industrielle Dienstleistungen als Managementherausforderung, io Management Zeitschrift, 65, 6, 31-35.

Ch. Homburg, B. Garbe (1996), Industrielle Dienstleistungen - lukrativ, aber schwer zu meistern, Harvard Business manager, 18, 1, 68-75.

Ch. Homburg, B. Rudolph (1995), Produktivitätsmanagement in Marketing und Vertrieb, io Management Zeitschrift, 64, 3, 81-84 (nochmals abgedruckt in: Belz, Ch. Müller, R. (1996, Hrsg.), Näher zum Kunden, Verlag Industrielle Organisation und Verlag Orell Füssli, Zürich).

Ch. Homburg, W. Demmler (1995), Ansatzpunkte und Instrumente einer intelligenten Kostenreduktion, Kostenrechnungspraxis, 1, 21-28.

Ch. Homburg, B. Rudolph (1995), Wie zufrieden sind Ihre Kunden tatsächlich?: Kundenzufriedenheit richtig messen und managen - kein Buch mit sieben Siegeln, Harvard Business manager, 17, 1, 43-50.

Ch. Homburg, W. Demmler (1994), Die 7 Todsünden beim Sparen, io Management Zeitschrift, 63, 12, 22-26 (nochmals abgedruckt in: Siegwart, H., Müller, R. (1995, Hrsg.), Gezielt Kosten senken: Konzepte - Verfahren - Mittel, Verlag Industrielle Organisation, Zürich, Verlag Orell Füssli, Zürich).

Ch. Homburg, H. Werner (1994), Kontroverse Diskussionen um die Just-in-Time-Beschaffung: Bestandsaufnahme und Empfehlungen für die Praxis, Beschaffung aktuell, 11, 35-39.

Ch. Homburg (1994), Die Botschaften der amerikanischen Sieger, Beschaffung aktuell, 7, 35-37.

Ch. Homburg (1994), Kundenorientiertes Qualitätsmanagement in den USA, io Management Zeitschrift, 63, 6, 24-27 (nochmals abgedruckt in: Schönsleben, P., Müller, R. (1996, Hrsg.), Qualität managen, Verlag Industrielle Organisation, Zürich, Verlag Orell Füssli, Zürich).

Ch. Homburg (1994), Produktivitätssteuerung in Marketing und Vertrieb, Controlling, 6, 3, 140-146.

Ch. Homburg (1994), Baldrige Award/Die Botschaften der Sieger, Absatzwirtschaft, 37, 5, 102-108.

Ch. Homburg (1994), Das industrielle Beschaffungsverhalten in Deutschland - Ergebnisse einer empirischen Untersuchung, Beschaffung aktuell, 3, 9-13.

Ch. Homburg (1992), Wettbewerbsanalyse mit dem Konzept der strategischen Gruppen, Marktforschung & Management, 36, 2, 83-87.

Ch. Homburg (1992), Strategisches Controlling in der Praxis - Das Beispiel eines Maschinenbauunternehmens, Der Controlling-Berater, 6, 133-154.

Ch. Homburg (1992), Die Kausalanalyse - Eine Einführung, WiSt (Wirtschaftswissenschaft-liches Studium), 21, 10, 499-508.

Ch. Homburg (1992), Beispiele zur Kausalanalyse, WiSt (Wirtschaftswissenschaftliches Studium), 21, 10, 541-544.

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